اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: انتقال آب دریای خزر به سمنان

فارس من| نگاه محلی به انتقال آب دریای خزر درست نیست/ خوزستانی‌ها هم بگویند نفت برای ماست؟

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه نگاه محلی به طرح انتقال آب از دریای خزر درست نیست، گفت: با تحلیل برخی‌ها، خوزستانی‌ها هم باید بگویند نفت برای ماست.

فارس من| نگاه محلی به انتقال آب دریای خزر درست نیست/ خوزستانی‌ها هم بگویند نفت برای ماست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، به دنبال ثبت سوژه‌ای با عنوان «پیگیری انتقال آب دریای خزر به سمنان» در سامانه «فارس من»، خبرنگار فارس موضوع را پیگیری کرد.

به دنبال سفر ریاست جمهوری به سمنان در سیزدهم آذرماه و طرح موضوع انتقال آب دریای خزر به استان سمنان به‌عنوان مطالبه اصلی مردم استان، حجت‌الاسلام حسن روحانی اعلام کرد که اجرای این طرح از نظر دولت منعی ندارد.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی، درباره اعتراضات برخی نمایندگان استان مازندران به انتقال آب از دریای خزر اظهار کرد: تأمین آب مبحثی ملی است و باید در مقیاس ملی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مشکلاتی پیرامون بحث آب در سراسر کشور داریم، اگر بخواهیم با نگاه محلی به این موضوعات نگاه کنیم، نه بحث آب بلکه مشکلی حل نمی‌شود.

حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: با نوع تحلیل برخی‌ها، خوزستانی‌ها هم باید حلقه اتحاد تشکیل دهند و بگویند نفت از آن ماست؛ شمالی‌ها هم حلقه بزنند و بگویند جنگل برای ماست؛ کویری‌ها بگویند معادن از ماست و این منابع و معادن حق انتقال به جایی را نخواهد داشت.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اینکه باید تفکر ملی بر امور کشور حاکم شود، تصریح کرد: باید در کنار نگاه ملی، مسائل زیست‌محیطی و فنی کار هم در نظر گرفته شود تا آسیبی به‌واسطه تأمین آب به محیط‌زیست وارد نیاید.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه چیزی که تا الآن شاهد آن بودیم، این است که محیط‌زیست به‌شدت از این امر مراقبت کرده است، اضافه کرد: این سازمان اقدامات کارشناسی و بررسی‌های لازم را انجام داده است.

وی تأکید کرد: ما هم بر این عقیده هستیم که در بحث انتقال آب از دریای خزر باید مباحث فنی و زیست‌محیطی رعایت شود؛ اما نباید نگاه محلی به این موضوع داشت؛ چراکه درست نیست.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول